کیمیا اول
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
سلام به همکاران محترم  پایه اول در کتاب فارسی پایه اول بعد از درس قایق نشانه ی  (یـ  غیر آخر ی آخر ) معلم این نکته را برای دانش آموزان  توضیح دهد به این صورت که کلماتی مانند( خیار /زیاد /زیارت /بیابان )را روی تابلو نوشته واز دانش آموزان می خواهد  چند بار بخوانند و بایستند وبا پا  ها یشان بخش کنند  اول کلمه ای  مانند خیار که دانش آموزان  بخش کنند   (خی+یار )  معلم به این شکل روی تابلو بنویسد  در این کلمه بچه ها متوجه می شوند در این کلمات هم (ایـ  مصوت )داریم  البته من در کلاس می گویم صدای کشیده چون  گفتن کلمه مصوت برای دانش آموزان سنگین است ودرک نمی کنند  وهم (ی صامت )  می خوانند اما در نوشتن ما فقط (ی صامت یا صدای کوتاه  ) را می نویسیم  و(ای  مصوت یا صدای کشیده )را فقط می خوانیم موقع بخش کردن کلمه دانش آموزان درک می کنند وبعد از اینکه با بخش کردن وشنیدن کلماتی  که صدای (ای )در حین گفتن( خیار / زیاد /بیابان /زیارت)  می شنوند و سپس نحوه ی نوشتن وهمچنین نوشتن بخش بخش آنها برروی تابلو توسط معلم ،دیدن وبخش کردن وچندین مورد  کلمات را همراه با بخش کردن تکرار شد  که دقیق درک کرده باشند که صدای (ای) هم در این کلمات است ولی در نوشتن آنها فقط (ی صامت )را می نویسیم ،سپس معلم برای آنها می گوید هر گاه (ای مصوت) قبل از صدای (ی)صامت بیاید خوانده می شود ولی نوشته نمی شود 



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 7 مرداد 1396





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic