کیمیا اول
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
با سلام به همکاران محترم  نحوه ی ارائه ی نکته ی آموزشی نشانه ی (ای صدای کشیده )با (ی صامت صدای کوتاه )را دیروز قرار دادم امروز بخش دوم را توضیح می دهم بعد از تدریس درس ایران که چهار شکلی مصوت نشانه ی (ایـ یـ ی ای)و درس قایق که نشانه ی صامت (یـ ی)را برای  دانش آموزان تدریس گردید، این نکات را به شکل ساده ودر سطح سن دانش آموزان توضیح می دهیم برای ارائه ی این نکات در کلاسم اول کلمه  هایی مانند (پاییز  ودایی ومی آییم وزیبایی) را روی تابلو می نویسم قبل از تدریس  مفهوم کلمات را از دانش  آموزان می پرسم مانند پاییز  می پرسم بچه ها پاییز چیه یعنی چی  دانش آموزانم می گویند پاییز فصلی است که برگ درختان می ریزد ویا دایی برادر مادرم دایی می گوییم به همین ترتیب  اگر کلماتی را که روی تابلو می نویسم مفهومش را ندانستند توضیح می دهم وبعد از پرسش وپاسخ در مورد کلمات از دانش آموزانم می خواهم که بایستند وسپس با هم  اول کلمه ی پاییز را بخش می کنیم وبعد از این حرکت که دانش آموزان این صورت بخش کردن را خیلی دوست دارند علتش را شاید می ایستند وبا حرکت پا بخش کردن را انجام می دهند خسته نمی شوند و لذت می برند باشد ،  پاییز بخش می شود (پا+ییز)وخودم در کنار کلمه پاییز روی تابلو می نویسم سپس کلمه ی بعدی دایی (دا+یی)  ومی آییم (می +آ+ییم )واز دانش آموزان می خواهم موقع خواندن و بخش کردن ونوشتن آن روی تابلو دقت نمایند وسپس برای دانش آموزانم می گویم هر گاه (ای  مصوت )با (ی صامت )  در یک کلمه در یک بخش قرار بگیرد  مانند کلماتی که روی تابلو نوشتم  هر دو یعنی (ای  مصوت وی صامت ) هم می خوانیم وهم می نویسیم .واز دانش آموزانم می خواهم همیشه این کلمات را می خوانند برای اینکه املای آن را درست بنویسند  دقت کنند وبخش کنند تا متوجه بشوند هر دو صدا در یک بخش قرار گرفته یا نه اگر در یک بخش باشد  هر دو را در کلمه بنویسند.
بعد از اینکه دانش آموزانم خوب درک کردن با بخش کردن متوجه شدند برای آنان می گویم   اگر (ای مصوت  قبل ازی صامت )آمده باشد  (ای مصوت )رادر کلمه می خوانیم وتنها (ی صامت) را می نویسیم مانند (ثانیه /زیارت /زیاد /بیابان /خیار /میان )ولی اگر  در یک کلمه (ای مصوت بعد از ی صامت )ودر یک بخش باشند مانند کلمات آی(پاییز /دایی /روییده /مییم /پایین /زیبایی)هم می خوانیم وهم می نویسیم . واین نکاتی که گفتم باید در کلاس خیلی تمرین تکرار شود موقع املاءگفتن یا تکلیف گفتن تا دانش آموزان خوب درک کرده ودر سال های بعدی در این رابطه ونوشتن املای این کلمات مشکل نداشته باشند 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 8 مرداد 1396
دوشنبه 9 مرداد 1396 05:53 ق.ظ
Thank you, I have recently been looking for info approximately
this topic for a long time and yours is the greatest I have found out so far.
However, what concerning the bottom line? Are you positive in regards to
the supply?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی