کیمیا اول
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
سلام به همکاران پایه اول 
امروز 22 آبان 96 فصل جانوران علوم را به روش تلفیق با هنر تدریس نمودم به این صورت که  تصویر حیوانات مختلف را از اینترنت گرفتم وبه هر دانش آموز تصویر یک حیوان را دادم وسپس دانش آموزان  با گواش رنگ آمیزی کرده وبعد از  پایان رنگ آمیزی تصویر حیوانی را که رنگ آمیزی کرده پای تابلو می آید وخصوصیات آن حیوان را به روش پرسش وپاسخ از دانش آموز سوال می کنم مانند /گوشت خوار است یا علف خوار /بدنش از چه پوشیده شده /در کجا زندگی می کند /اهلی است یا وحشی /تخم گذار است یا بچه به دنیا می آورد /برای ما انسانها مفید است یا مضربه این روش پرسش وپاسخ خصوصیات حیوان رنگ آمیزی کرده در کلاس برای دانش آموزان می گوید هر کجا بلد نبود از دانش آزان کلاس سوال می کنم ولی اگر آنان نیز بلد نبودند خودم  توضیح می دهم  .













نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 22 آبان 1396

امروز 14 آبان 96 دانش آموزان به صورت گروهی در ظرف های پلاستیکی دانه کاشتن تا در کلاس رشد کرده ودانش آموزان با مشاهده کردن  قسمت های مختلف یک گیاه را ببینند ریشه /ساقه/برگ وگلبرگ.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 14 آبان 1396
با سلام وخدا قوت به همکاران پایه اول  در کتاب علوم برای آگاهی دانش آموزان وتحقیق کردن سه شکل آرم آمده ووقتی به این صفحه رسیدیم یکی از دانش آموزان که پدرش کارمند شبکه بهداشت است خواستم در مورد این آرم ها از پدرش کمک بخواهد وبیاید در کلاس برای دانش آموزان توضیح دهد 
آتوسا امروز با کمک تصویر رنگ آمیزی این سه آرم که یکی مال هلال احمر بود ویکی مال آتش نشانی ودیگر ی مال فوریت های پزشکی آتوسا خیلی واضح ودرست پای تابلو برای دانش آموزان توضیح داد .




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 14 آبان 1396
با سلام وعصر بخیر حضور همکاران محترم پایه اول همانطور که همه ی معلمان عزیز می دانند در زبان فارسی نکاتی هست که هر معلمی باید بداند وبه قول قدیمی ها فوت معلمی است  اگر دانش آموزان این سوال را از معلم نمودند  معلم به این صورت برایشان توضیح دهد .
بعضی کلمات هستند مانند (آهو/مرغابی /قرآن ) برای شما این سوال  شاید پیش آمده باشد  که ما  موقع تدریس این نشانه ی چهار شکلی را به این صورت برای دانش آموزان می خوانیم می گوییم (هـ اول ـهـ وسط ـه آخر چسبان ه آخر تنها ) می آید ولی در کلمه ی آهو (هـ اول )در وسط آمده یا مرغابی نشانه ی (غین اول )در وسط آمده اگر این سوال  دانش آموزان از معلم شان  سوال کردند    به این صورت برایشان  توضیح دهیداز آنها  بخواهید با هم   بخش کنید که خوب متوجه بشوند در  که کلمه ای مانند آهو  که دوبخش می باشد (آ+هو) وروی تابلو کنار کلمه ی آهو به این صورت بنویسد  ،سپس مرغابی چند بخش است و هر بخش جدا بخواند  (مر+غا+بی) سپس روی تابلو بنویسید   همانطور که می بینیم در بخش اول اگر بعد از (مر)(غا ) قرار می گرفت باید از نشانه ی  (غین  وسط)استفاده می شد ولی چون در بخش دیگر قرار گرفته از (غین اول) در کلمه استفاده شده است .همانطور کلمه ی  قرآن  نشانه ی (آ اول )در وسط آمده  اگر دانش آموزی این سوال را از شما کرد  از او بخواهید برای شما بخش کند وسپس روی تابلو به صورت بخش   (قر+آن )هم به این شکل بنویسید  در بخش اول (قر )ودر بخش دوم (آن)  قرار گرفته  است 
اگر در بخش اول هم (قر) هم (آ )بود  به عنوان نشانه ی دوم باید از نشانه ی (اغیر اول )برای قرآن استفاده می شد  ولی چون (آ)در بخش دیگر کلمه قرار گرفته از نشانه ی (آاول)استفاده شده است .
امید وارم این نکات زبان فارسی را در وبلاگم می نویسم برای همکاران مفید بوده باشد .




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 12 آبان 1396
سلام همکاران محترم پایه اول  امروز 10 آبان 96 نشانه ی (دتنها)درس باد  را تدریس نمودم  همانطور که می دانید در کشور ما اولین جمله ای که دانش آموزان یاد می گیرند( بابا آب داد )می باشد  وبا خواندن چهارمین نشانه ی کتاب فارسی این جمله را یاد می گیرند .
در کلاسم پیش آمده دانش آموزان می گویند خانم من مامانم آب بهیم می ده می خورم اصلاً بابام به من آب نداده وپیش خودم می گویم کاش می شد این چینش الفبا در کتاب فارسی عوض می شد ودختران ما احساس نکنند پسران برتر از آنها خواهند بود ویک نوع تفکیک جنسیتی را احساس نکنند .
اولین جمله را امروز روی بادبادکی که خودشان در کلاس درست کردند ونوشتند وخیلی لذت بردند .(بابا آب داد)




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 10 آبان 1396
با سلام به همکاران محترم پایه اول امروز 2 آبان 96 درس ریاضی به دسته ی پنج تایی رسیدم برای یادگیری بهتر دانش آموزانم  از آنها خواستم پنج عدد چوب بستنی با خود به کلاس بیاورند سپس به آنها یک برگه ی سفید هم دادم سپس از آنان خواستم روی چوب ها با مدادشمعی نقاشی کنند یکی از دانش آموزان پیشنهاد داد خانواده اش را روی هر کدام از چوب ها بکشد واقعاً پیشنهاد زیبایی بود منم به بچه ها گفتم خانواده خودتان را روی چوب ها بکشید وبعد از اینکه هر کدام از دانش آموزان هر پنج چوب را رنگ آمیزی ونقاشی کردند از آنها خواستم  چهار عدد از چوب ها به صورت عمودی با چسب رازی به برگه ی سفید بچسبانند وچوب پنجمی را روی چهار چوب به صورت افقی بچسباند .البته خودت برای درک عمودی وافقی دانش آموزان روی تابلو کشیدم ودانش آموزان نیز روی برگه ی سفید این کار را انجام دادند وبعد از اتمام برای دانش آموزانم توضیح دادم که این کار عملی که شما انجام دادید یک دسته ی پنج تایی نام دارد .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 2 آبان 1396





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic